בשל המחלוקות ב'אגודה': ביהדות התורה יגישו את הרשימות רק מחר

    אבי רבינא No Comments on בשל המחלוקות ב'אגודה': ביהדות התורה יגישו את הרשימות רק מחר

    ‏יהדות התורה שרצתה להגיש את הרשימות כבר היום, תתעכב בשל חוסר ההסכמות בתוך 'אגודה'

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90
    20:27
    08.05.24
    אבי בלום No Comments on ארדן: "שלום עם הפלסטינים? זה ישיג תוצאה הפוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחלוקות בסיעת אגודת ישראל: הבוקר (רביעי) בשעה 10 תתכנס ועדת השמונה של אגודת ישראל בבני ברק. הכינוס מגיע לאחר הכינוס של מועצת הקהילות הלילה, בראשות עשרות חברי אגודת ישראל שהתקיים מעל גג אולמי נאות ישראל ירושלים. הכינוס התקיים אמש בניסיון לאחד את השורות בתוך אגודת ישראל.

    כזכור, ההסכם בין דגל התורה לאגודת ישראל אושר והמפלגות ירוצו יחד. איום הריצה העצמאית של דגל ירד מהפרק. הסאגה כעת היא רק סביב המתחולל בתוך אגודת ישראל, כאשר חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י, חלקם דרשו ללכת לבוררות בשל המחלוקות בתוך המפלגה, המחלוקת על מיקומים, תפקידים ונכסים. הערכות הם שבוררות כזו יכולה להימשך שבועות ארוכים וזה בלתי אפשרי כאשר המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, הוא מחר ב-10 בערב.

    התכנון המקורי ביהדות התורה היה להגיש את הרשימות היום ובמקום זאת הרשימות יוגשו רק מחר, אחרי שהגיעו להבנו בסיסיות באגודת ישראל.

    ההסכם בין דגל לאגודה קובע כי ועדת הכספים תישאר בראשות ח"כ משה גפני, כך גם המקום הראשון במפלגה יהיה של גפני (במקום ליצמן כיום) והמקום ה-7 גם הוא יהיה של דגל, שם יוצב ח"כ יצחק פינדרוס – מה שעורר את זעמם של פרוש ואייכלר שניסו להתמקח על ועדת הכספים ולבטח את מקומו של אייכלר במקום ה-7 והריאלי יותר. כרגע אייכלר נציג בעלזא נדחק למקום ה-8 והלא ריאלי ועל כך יש זעם גדול בקרב חסידות בעלזא.

    בנוסף, קיים חשש בקרב חלקים ביהדות התורה שחלקים מהציבור לא יצביעו הפעם בשל המחלוקות הפנימיות ויש חשש אפילו למנדט השביעי.



    0 תגובות